miercuri, 25 iunie 2014

6 Zi după zi de David Levithan | Recenzie




Titlu: Zi după zi
Autor: David Levithan
Număr de pagini: 315
Editura: Trei
Anul apariției: 2014 [RO]



Inițial nu i-am acordat prea mult credit acestei cărți deși am citit câteva recenzii pozitive. Tocmai am terminat-o și încă am o stare.. ciudată într-un sens pozitiv. Povestea nu se încheie într-o "notă frumoasă" însă te poate duce cu gândul la o continuitate a unor sentimente. Romanul abordează un subiect original: cum e să te trezești în fiecare zi în alt corp, însă să ai același suflet.

Chiar dacă A. se află în această situație, el se obișnuiește cu acest lucru și încearcă să-și trăiască fiecare zi într-un mod cât mai normal. Toate astea până când se trezește în corpul unui băiat cam..imbecil. A. însă nu are nici o problemă cu persoana pe care o controlează și încearcă să-i ofere o zi decentă. Apoi o cunoaște pe Rhiannon, prietena lui Justin. Apoi se schimbă totul. Deși înainte de acest eveniment el nu se implica într-adevăr în relațiile avute de corpurile pe care le domina, ceva l-a făcut să se îndrăgostească cu adevărat de această fată. Scânteia care a aprins totul a fost faptul că el îi dorea binele, iar pentru Rhiannon Justin nu era ceva "benefic". 

❝Sunt multe lucruri care te pot ține într-o relație, spun. Teama de a nu fi singur. Teama de a nu distruge aranjamentul vieții tale. Hotărârea de a accepta ceva care e în regulă, pentru că nu știi dacă poți obține ceva mai bun. Sau poate credința irațională că relația se va îmbunătăți, chiar dacă știi că el nu se va schimba.❞

Mi-a plăcut mult faptul că toate corpurile pe care A le-a controlat după propriul plac sunt foarte diferite: unele au probleme cu depresia și vor să se sinucidă, altele sunt bisexuale, pot fi și obeze sau drogate. Astfel ajungi și tu să cunoști cât mai multe personaje, mai multe tipologii, să te pui și tu în pielea lor pentru o zi. Mă gândeam că ordinea în care aceste personaje au apărut a influențat foarte mult desfășurarea acțiunii.
Ceea ce rămâi după ce citești acest roman este acceptarea, înțelegerea față de ceilalți. Acest lucru l-a învățat și A. încă de când era mic. A învățat să nu plângă fiindcă își dorește o jucărie fiindcă alți copilași nu și-o pot permite, a învățat să nu acuze o persoană fără să-i știe într-adevăr problemele, a învățat că iubirea este trecătoare și este periculoasă în special pentru el. 

❝Asta face iubirea: te face să vrei să rescrii lumea. Te face să vrei să alegi personaje, să construieşti scenariul, să conduci intriga. Persoana pe care o iubeşti stă în faţa ta, iar tu vrei să faci tot ce-ţi stă în puteri ca iubirea să fie posibilă, să fie la nesfârşit posibilă. Iar când sunteţi doar voi doi, singuri într-o cameră, poţi să pretinzi că aşa este, că aşa va fi.❞

Zi după zi este o carte bună, o carte care te face să te gândești cum e să experimentezi și tu viața așa cum o trăiește A. pentru o perioadă, o carte care te face să rămâi cu ceva, o carte care te trece prin o grămadă de stări și o carte care te face să tânjești pentru o continuare a poveștii prezentate în acest roman.

Notă:
5/5

Citește și alte recenzii:


O zi din șapte - Lauren Oliver

Viitorul nostru - Jay Asher&Carolyn Mackler

Căutând-o pe Alaska - John Green

6 comentarii:

  1. Citatele sunt asa de adorabile.>3 Cred ca,, Zi dupa zi'' o carte superba, dupa nota pe care i-ai dat-o. Sper sa reusesc sa ma apuc si eu de cartea de mai sus, pentru ca mesajul ei mi se pare frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am auzit numai lucruri bune despre cartea asta, acum chiar mi-aș dori să o citesc. Ai scris o recenzie tare frumoase, iar citatele alese sunt foarte drăguțe. Chiar m-ai făcut curioasă, cu prima ocazie în care nu o să mai fie 35 de lei (nu am mai dat de mult atâția bani pe-o carte, haha).

    RăspundețiȘtergere
  3. Sună interesant. Îmi plac cărțile care reușesc să mă marcheze și asta pare una. Acțiunea pare a fi o adevărată încurcătură și pare foarte interesantă. Până la urmă, acceptarea este cea importantă în zilele noastre. Dacă nu ne-am mai judeca toți... Citatele sunt chiar frumoase. :) Mersi de recomandare!

    o zi bună
    bobiță

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasă recenzia, şi citate pe care le-ai dat sunt foarte expresive. Chiar înainte să citesc recenzia ta am citit alta, tot pentru cartea asta. Ambele sunt pro. Cred că-mi mai trebuie una ca să trec "Zi după zi" pe lista de to-read :).

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bună recenzia! Aș vrea să citesc și eu cartea asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur tare mult ca ti-a placut. Este una dintre cele mai originale si cele mai frumoase carti pe care le-am citit vreodata.
    Cum pentru unii Sub aceeasi stea fost o carte mega trista ce le-a rascolit sentimentele, pentru mine a fost Zi dupa zi, finalul a fost genial ca sa fiu sincera si mi-a placut enorm, fara el cartea nu ar mai fi fost la fel.

    RăspundețiȘtergere

Ce părere ai?