joi, 19 iunie 2014

2 Happy Bookaholic | Leapșă



Am primit această leapșă de la Ghanda și doresc mai întâi să-i mulțumesc fiindcă mi-a pasat-o și mie. Cărțile nu scapă prea ușor de dependența mea, iar de fiecare dată când pun mâna pe un roman interesant îl savurez până la ultimul cuvințel. Și după vă spun și vouă aici. Doar nu credeați că-s dependentă numai de ciocolată, nu?

1. Ce iubeşti cel mai mult atunci când cumperi cărţi noi?
Pe lângă faptul că va face parte din biblioteca mea (nu e ca și cum ar fi o onoare) mă gândesc că fiecare carte dintr-o librărie e ca o ușă care te teleportează imediat în altă lume. Mi-a venit acum în minte ideea că ar fi interesant ca o carte să te aibă pe tine în expoziție, pe tine într-o librărie ținând cartea aia în mână.. și să nu existe un protagonist, naratorul să se joace cu tine și tu să te lași "purtat de val". Ar fi interesant, nu? Chiar dacă nu mi-a plăcut așa de mult o carte pe care am cumpărat-o, totuși o "respect" fiindcă până în librărie a avut de parcurs un drum foarte lung până la mine iar călătoria ei se încheie într-un colț mai puțin vizibil al bibliotecii mele.

2. Cât de des îţi cumperi cărţi noi?
Îmi cumpăr cel puțin două cărți pe lună. Chiar dacă în unele luni (în special vara) prefer să citesc cărți doar de la bibliotecă, tot îmi mai cumpăr cărți pentru "zile negre".

3. Librării sau magazine online?
Când mă uit pe site-urile librăriilor online de obicei nu cumpăr nimic, indiferent cât de mari ar fi reducerile. În primul rând fiindcă nu o pot răsfoi puțin, trebuie să aștept două zile până ajunge și eu de felul meu nu prea am răbdare plus că majoritatea cărților pe care le-am luat de pe librării online au ajuns la mine într-o stare nu prea bună iar eu țin la condiția cărților pe care le dețin (bine, nu-mi prea pasă de acest amănunt în rândul cărților care nu mi-au plăcut). Librăriile adevărate sunt pe gustul meu.

4. Ai o librărie preferată?
Cărturești. Atmosfera aia, muzica aia bună care-ți încălzește timpanele, rafturile care te înconjoară ca o păturică pufoasă și.. inteligentă și celelalte produse care-mi fac cu ochiul m-au făcut să fac această alegere. Angajații sunt în general foarte drăguți și știu cu ce se mânâncă lectura.. în Alexandria vânzătoarele discută despre divorțurile vedetelor și alte lucruri de acest gen.. Am afirmat că nu toți angajații Cărturești sunt așa cum ar trebui să fie deoarece în Cărtureștiul din Suceava e un tip cam urâcios..

5. Faci precomenzi?
Nu fac precomenzi pentru că nu prea cumpăr cărți de pe internet. Chiar dacă nu prea am răbdare încerc să uit de cartea respectivă citind mult mai mult.

6. Ai o limită lunară când vine vorba de cumpărat cărţi?
Teoretic toți banii pe care îi țin în pușculiță pot fi cheltuiți pe cărți. Practic mai sunt și "scurgeri" însă nu foarte mari. Nu mi-am prea impus o limită când vine vorba de cărți.

7. Ai interdicţii la cumpărat cărţi?
Încerc să mă feresc de cărțile proaste cât de mult pot. De obicei citesc recenzii de pe blogurile pe care le consider eu de încredere - spre exemplu blogul Sarei sau altele astfel încât banii mei să fie investiți într-o carte bună care mă va ajuta într-un fel sau altul. Regret banii pe care i-am dat prin clasa a șaptea pe cărți de duzină..

 8. Cât de lung este wishlist-ul tău?
Mi-am făcut la un moment dat un wishlist însă de fiecare dată când mă uitam peste el mă gândeam "dar mai sunt o grămadă de cărți pe care trebuie să le adaug" însă niciodată nu-mi vin toate cărțile în minte, îmi aduc aminte doar când sunt într-o librărie și-mi sare în ochi.

9. 3 cărţi din wishlist pe care vrei să le cumperi în momentul ăsta.
Jurnalul Annei Frank, Dragă Viață de Alice Munro și Inferno de Dan Brown.

10. Cine doreşti să mai facă acest tag?
Toți cei care îmi urmăresc blogul, printre care și Sara și Loreen G.

2 comentarii:

  1. Mulțumesc foarte mult pentru leapșă, tocmai am terminat-o și eu de completat! Mă bucur că sunt unul din blogurile de încredere, sper să nu-mi pierd acest titlu în timp. Foarte drăguțe răspunsurile tale, și sunt de acord cu Cărturești, peste tot trebuie să fie un angajat care să strice atmosfera, uff.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc mult pentru leapșă, o s-o fac puțin mai târziu :)
    Jurnalul Annei Frank e una din cărțile care sunt în interminabila mea listă de viitoare achiziții livrești. Se pare că avem cam aceleași gusturi.. Oo..
    Din păcate, shame on me, nu am fost la niciun Cărturești, dar acum, după ce am citit mai sus cât de grozav e acolo, imi doresc neapărat să vizitez o așa librărie...

    RăspundețiȘtergere

Ce părere ai?