joi, 7 martie 2013

15 Examen : tips&tricks

Pe 25 și 27 iulie se desfășoară examenele la română și matematică.
Toată lumea e stresată, toți își doresc să iasă puțin afară și să ia o gură de aer curat în loc să învețe formulele la mate. Putem descrie starea asta înainte de examene ca fiind panică - mai ales atunci când profesorii te îngrozesc cu subiecte monstruoase și cu anumite superstiții.
Ca să iei o notă mare la examen trebuie în primul rând să te calmezi, să-ți vezi de învățat (cât mai ai timp) și să ai grijă ce faci înainte de examen.

Motivații-
Ne trebuie motivații pentru a trece prin primul examen al vieții noastre, așa că vă pot enumera câteva-
1. N-ai idee ce bine te simți după ce dai examenul la mate, ultimul de altfel, și începi să lâncezești .. poți să faci ce vrei tu, iar nimeni nu-ți va mai atrage atenția asupra unor obligații.
2. Preferi să îți petreci toată vacanța cu mama stând cu gura pe tine, făcând curat și fiind închis în casă? Cred că nu..
3. Ce tăntălăi mai ai în clasă.. nu-i așa că vrei să scapi de ei..
4. Vrei să-ți transformi părinții în mașinăria viselor.. astfel încât să-ți accepte orice dorință..
5. N-ai chef să faci problema asta, nici să te uiți peste argumentarea aia.. vezi borcanul ăla cu Nutella? Îți face cu ochiul.. o linguriță=o problemă la mate. (așa am reușit eu)

În decursul anului școlar-
Ca să memorezi repede formulele la matematică fă-ți puțin loc printre postere și atașează niste foi mari cu formulele de la toate figurile în spațiu și nu numai. Când vei lucra pentru examen și vei avea un inevitabil moment de gândire uitându-te pe pereți te vei uita la ele. Asta te face să reții mai repede! La mine a mers :-).
Nu te supăra pe părinții tăi că ți-au interzis accesul la calculator, chiar e pentru binele tău. Dacă nu au făcut acest lucru, e mai bine să îl scoți din priză și să uiți de el pentru o vreme.
Pentru a te organiza cel mai bine, e nevoie să-ți faci un program, eventual să-ți pui câteva alarme la telefon ca să-ți atragă atenția. Trebuie să-ți împarți timpul între matematică și română, dar nu uita de pauză. Pentru a-ți limpezi mintea, e bine să faci înainte de a învăța câteva exerciții ușoare ( chiar dacă urăști sportul ) cum ar fi abdomene, sărituri, etc.

Cu câteva zile înainte-
Fii sigur că ai repetat tot ce trebuia. Nu ai făcut-o? Acum este chiar cel mai prost moment să te panichezi. Bagă-ți ideea în minte că vei ajunge unde îți dorești. Chiar dacă te tentează să stai pe calculator, închide-l ! Jocurile și toate prostioarele te fac să intri din nou în panică fiindcă ai impresia că ai uitat.
Poți să îți petreci ziua citind, ascultând muzică, plimbându-te cu prietenele, dar și singură. N-ar strica o raită cu bicicleta prin parc.

În dimineața examenului-
Fii precaută, oricând poate apărea ceva care te poate încurca ! Trezește-te devreme, pe la 6 și fi sigură că ai tot ce îți trebuie la tine. La micul dejun poți servi ceva ciocolată, deoarece îți dă energie și ai nevoie ! Îmbracă-te în ceva comod, mergi încet spre școală și bucură-te de aerul rece și plăcut de dimineață, chiar nu e nevoie să te gândești la examen. Dacă îl vezi urează-i succes fiindcă cel puțin din politețe îți va răspunde, iar asta te va face să te simți mai bine. Nu? Înjură-l și uită de el.

În timpul examenului-
Nu trebuie să copii, riști să pierzi un an de școală, chiar dacă ai ceva în cap. Nu e adevărat că trebuie să stai precum o statuie în bancă, uitându-te doar la foaia ta, zâmbește-i camerei (deși s-ar putea să nu funcționeze),  uită-te și pe geam, dar nu înainte de a-ți termina lucrarea. Uită de toate problemele tale și încearcă să nu-ți distragi atenția. Nu ieși primul, poți să în sală aproape de fix, nimeni nu te grăbește, astfel poți să-ți dai seama de eventualele greșeli.
După.. ești liber!

Succes!
pentru-
Alexandra, Faye, SkillyAscunsa, Hogof, ZoeAlbă ca zăpada și restul hoinarilor care se află în această situație !

(pare un discurs al părinților, însă pe mine m-ar fi ajutat mult unele sfaturi de aici)

15 comentarii:

  1. Am trecut si eu prin momente de astea anul trecut :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Awww, multumim mult pentru sfaturile date. :* Eu una ma bucur ca le-am primit , iar aia cu Nutella s-ar putea sa mearga la mine. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumim pentru sfaturi...chiar începusem sa fac asta de vreo luna...:)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos din partea ta să dai asemenea sfaturi :D.Eu am trecut de examenul de admitere la liceu cu bine.Peste trei ani mă aşteaptă judecata de apoi :)) .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt în aceeași situație. Sa sperăm că va fi bine și atunci :-s

      Ștergere
  5. Aww <3 Multumim mult de sfaturi! Eu o sa inlocuiesc Nutella cu gummy bears!:)) Oricum, nu ma gandisem la asta pana acum! Si iti ador blog-ul! Si nu pot sa cred ca ma ai in blogroll! Ma mir ca n-am dat de bloguletul tau pana acum...Poti sa dai Follow blog-ului meu, te rooog? :o3

    RăspundețiȘtergere
  6. Dependenta de ciocolată, tocmai mi-ai dat ideea să pun în loc de postere formule la matematică. E genial! Iubesc blogul ăsta.Şi succes de examene*şi eu sunt într-a opta şi am imense emoţii*.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știi cât înseamnă asta pentru mine! Îți mulțumesc din suflet :)
      Succes!

      Ștergere
  7. Îți mulțumesc!
    În sfârșit! O persoană care dă sfaturi și nu te bate la cap!
    Felicitări pentru post, aveam nevoie de el!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt asa o mare intarziata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Scuze,miiiiii de scuze. Acum am vazut postul fiindca nu te urmaream.
    Scuze,nu-mi vine sa cred! Mersi pentru tot si tie la fel! :)
    Scoala asta ne ameninta cu teste tot timpul.
    Eu am dat examenul anul trecut,dar mult succes tuturor. :) Abia astept sa vad postari cu impresii din clasa a 9-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba,da te urmaream se pare. Nu am vazut postul. Ohh,scuze din nou!

      Ștergere

Ce părere ai?